27 paź 2015

Mała broda


Jak się nazywa mała broda? Brodka. Celowo został zastosowany błąd ortograficzny. Jednak błędem nie jest Monika Brodka. Wydała niewiele piosenek, ale każdy (KAŻDY!) zna choć jedną jej piosenkę.

Czytasz Brodka, myślisz? Ja mam Granda. Bo jest taka szczera i bezpośrednia. Wyraża wszystko co myślę o innych ludziach, ogólnie o ludziach, bo o sobie też. Bo ja nie lubię ludzi, jako gatunku. Ale to już inna sprawa. Z resztą Monika musiała coś przeżyć lub to zaobserwować. Swoją drogą, żeby tak ciekawie to opisać, trzeba mieć polot. A ona to ma plus coś więcej. Jeszcze nie wiem co, ale jest doskonałe.


Złe dobrego początki. Może nie takie złe, ale ja pamiętam, że jako nastolatka, nawet nie, jako mały słodziaczek słuchałam Brodki i myślałam, że kiedyś też tak będę śpiewała. Życie szybko zweryfikowało moje plany. Śpiewać nie potrafiłam i to się nie zmieniło. Zmieniła się natomiast muzyka tej artystki, jak również ona sama. Zrobiła się trochę "w pięciu smakach", ale i tak ją lubiłam. Co prawda przekonałam się do niej po jakimś czasie. Wtedy jej kolorowe stroje wydawały mi się dziwne. Jakby z muzyki zrobiła przedstawienie. Później przyznałam jej rację, że muzyka to sztuka, w której chwyty są dozwolone. W tamtym czasie bardzo(!) się wyróżniała. Teraz zastępuje ją ktoś inny.


Teraz sztos. Co prawda zeszłoroczny, ale nadal się nim jaram. Słucham jak szalona. I nie raz, i nie dwa, dużo więcej! Brodka + Podsiadło. Oni tylko śpiewają. Kasia Nosowska napisała tekst, Smolik muzykę. Ludzie sztosy. Nieczęsto zdarza mi się zapętlać piosenki, nie albumy, ale tę słuchałam kilka miesięcy, codziennie. Naprawdę daje tyle energii i wciela entuzjazm w resztę dnia. Bardzo ekspresyjny Podsiadło i trochę skromniejsza Brodka najlepiej nadają rytm dniu rano. Tak około szóstej trzydzieści. Polecam.


Jako dziecko miałam nadzieję, że moje marzenia się spełnią. Teraz pracuję nad tym, aby to, co robię przyniosło efekty. Czytaj: dążę do spełnienia marzeń. Samo się nie zrobi. Brodka zmieniła swoje życie. Czy na lepsze? Nie wiem, ale może kiedyś się dowiem. Mogę się tylko domyślać.

The sky is the limit. - Niagara Falls - Brodka

Disqus

blog comments powered by Disqus