24 cze 2016

Nie wszystko zależy od Ciebie


To czy zdasz maturę, zależy od Ciebie.
Czy zostaniesz adwokatem, zależy od Ciebie.
Czy zdobędziesz Oscara, zależy od Ciebie.
Czy będziesz się cieszyć fortuną na koncie, to też zależy od Ciebie.

Jednak nie zawsze masz wpływ na wszystko.

Nakazy i zakazy
Najbardziej nie lubię ludzi, którzy mi coś karzą zrobić. I nie mówię tu o rodzicach. Posprzątaj, bo nie dostaniesz obiadu. Rodzice wymagają czegoś w zamian, jakiejś pomocy. Czegoś czym moglibyśmy się przysłużyć światu. No dobra, trochę przesadzam, ale jeśli od małego będzie nam wpajane to, że trzeba pracować, to wyrośniemy na dobrych ludzi. Tak mi się wydaje. Ale w kwestii rozkazów, to ciężko mi z myślą, że są ludzie, którzy ciągle czegoś wymagają i chcą od ciebie więcej i więcej. Dlatego wciąż są zakazy, nakazy i zasady do przestrzegania. Układają plan taki, żebyś nie miał czasu ani na sen ani na nic innego.

Wujek dobra rada
Nie lubię też, gdy ktoś mi doradza. Lepiej zostań dentystką, to dobry zawód, taki z przyszłością. Ale jak znam życie to jeszcze nie dostałam dobrej rady. Nigdy. Nie to, że się stosowałam, ale żadne z takich porad nie były ani rozsądne ani ciekawe. Tylko wszyscy wiedzą najlepiej, czego mi w życiu potrzeba. Ponieważ znają mnie lepiej niż ja sama. Ponieważ wiedzą więcej o życiu niż ja. Ponieważ są starsi i przeżyli więcej niż ja. Większość z tych rad jest oparta na ich własnych oczekiwaniach i niespełnionych marzeniach. To kim mogli zostać nie zależało od nich, ale to czy się na swoich miejscach utrzymali zależało tylko i wyłącznie od nich. Dlatego nie słucham rad ludzi, którzy osiągnęli mniej niż ja do tej pory. To, że mają większe doświadczenie, wcale nie oznacza, że wiedzą więcej o mnie i o życiu.

Przejmowanie kontroli
Nie wiem, czy doświadczyliście tego w życiu, jak ktoś chce przejąć kontrolę nad waszym życiem. Znowu nie mówię o rodzicach, którzy zrobią przelew albo nie. Mówię tutaj o kimś na stanowisku wyżej, kimś od którego naprawdę zależy twoja przyszłość, ktoś kto może postawić twoją karierę na szali i zdecydować czy zostaje czy przechodzi. Jak w mam talent. Jest show - bierzemy. To nie zależy od nas. Czasem czekały na łut szczęścia, ale to jest dla nas nieprzewidziane. Czasem nie warto być efektywnym, bo będziesz tyrać przez cały rok, a i tak nie będziesz mieć czasu wolnego, żeby dospać przepracowaną noc. Niektórzy na każdym kroku pokazują, jak można być od nich zależnym. Tylko dlatego, żeby pokazać jakim to jest się panem i władcą życia.

Tak naprawdę w życiu chodzi o to, żeby spełniać własne oczekiwania. Ale co jeśli ma się zbyt wysokie oczekiwania i nie jest się w stanie je spełnić? Najważniejszym jest, żeby budować samego siebie do takiej osoby, która może osiągnąć początkowy cel. Nie ważne jak długo, ważne żeby robić to jak najdokładniej, żeby ta ciężka praca się opłaciła i sprawiała satysfakcję.

Disqus

blog comments powered by Disqus